MenuMenu
pl | en
    VII Konferencja Techniczno-Naprawcza "PKP Intercity" SA2019-04-24 - 2019-04-26

     

    W imieniu Polskiej Izby Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei
    oraz „PKP Intercity” S.A.

    Zapraszamy do udziału w

    VII KONFERENCJI TECHNICZNO-NAPRAWCZEJ „PKP INTERCITY” S.A.,


    pod patronatem oraz we współpracy z:

    24 – 26 kwietnia 2019 r.

    CK PRZYSTAŃ, Olsztyn

     

    Tematyka:

    • kreowanie dialogu na linii zlecedniodawca - wykonawca;
    • prezentacja potencjału oraz najnowszych rozwiązań firm z branży kolejowej w zakresie produkcji, napraw i prac utrzymaniowych taboru kolejowego;
    • przedstawienie najnowszych rozwiązań gwarantujących bezpieczeństwo i komfort pasażera;
    • prezentacja obecnie realizowanych projektów, sytuacji taborowej oraz planów rozwojowych PKP Intercity S.A.
    • ukazanie praktycznego aspektu realizacji projektów oraz zasad współpracy pomiędzy PKP Intercity S.A. a kontrahentami.

     

    Zapraszamy na stronę konferencji

     

    Zdjęcie Aleksandra Jasińska

    Aleksandra Jasińska

    tel.: 508 501 037
    a.jasinska@izbakolei.pl

    RELACJA 2018

    ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-

     

    Dialog, potencjał oraz prezentacja realizowanych projektów. Takie były fundamenty organizacji kolejnej już, szóstej, edycji Konferencji Techniczno- Naprawczej „PKP Intercity” S.A.
    Wydarzenie, które miało miejsce w Ustce, w swoich założeniach miało doprowadzić do wykreowania dialogu pomiędzy zleceniodawcą a wykonawcą. W oparciu o prezentacje realizowanych projektów, sytuacji taborowej oraz planów rozwojowych „PKP Intercity” S.A., przewoźnik chciał pokazać praktyczne aspekty swojej działalności. Konferencja miała ponadto utrwalić zasady współpracy „PKP Intercity” S.A. z kontrahentami, a tym ostatnim umożliwić firmom zaprezentowanie potencjału oraz najnowszych rozwiązań w zakresie produkcji, napraw i prac utrzymaniowych taboru kolejowego.
    Początek Konferencji przeznaczono na sprawy formalne. Otwarcia i przywitania gości dokonali - Jarosław Oniszczuk, Członek Zarządu „PKP Intercity” S.A., Adam Musiał, Dyrektor Generalny i Dorota Markiewicz, Dyrektor z Polskiej Izby Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei.
    Następnie firmy GG Technic s.c. Piotr Gaca, Maciej Grobelski, LINK - CABLES Sp. z o.o. oraz ZEP/ "PREXPOL" J. Piskor i J. Walkiewicz Spółka Jawna zostały przyjęte w poczet firm członkowskich.
    Chwilę później Jarosław Oniszczuk przedstawił referat inauguracyjny konferencji. Streścił w nim osiągnięcia PKP Intercity w 2018 roku. Liczby wyglądały imponująco. W pierwszym półroczu 2018 roku PKP Intercity wypuściło o 3627 pociągów więcej w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Większa liczba pociągów była reakcją na wzrost liczby pasażerów. W pierwszym półroczu br. z usług IC skorzystało o ponad milion pasażerów więcej niż w tym samym okresie 2017 roku (21,4 mln). Na ten wynik złożyły się przede wszystkim rekordowe wyniki w okresie wakacyjnym, kiedy to od początku czerwca do końca sierpnia pociągami przewoźnika podróżowało 13,48 mln pasażerów.
    W ramach swojej prezentacji Jarosław Oniszczuk przedstawił także strategie taborową PKP Intercity. PKP Intercity SA ogłosiło zatem między innymi skorzystanie z prawa opcji na modernizację kolejnych 30 wagonów przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Ponadto, wraz z NCBiR, opublikowało ogłoszenie o zamiarze prowadzenia dialogu technicznego w sprawie opracowania i dostawy konfigurowalnych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które spełniają wymagania w zakresie m.in. prędkości konstrukcyjnej nie mniejszej niż 250 km/h, pojemności ok. 400 miejsc siedzących, zasilania systemem prądu stałego 3 kVi systemami prądu przemiennego 15 kVi 25 kV, częściowo wyposażonych w automatyczny system wymiany bagażu.
    Po zakończeniu referatu inauguracyjnego wręczono „Świadectwa Zgodności", czyli certyfikaty potwierdzające akceptowalność przez „PKP Intercity” SA produkowanych części i podzespołów lub wykonywanych usług utrzymaniowo-naprawczych dotyczących taboru kolejowego.
    Świadectwa Zgodności po przeprowadzonym, z wynikiem pozytywnym, audycie wręczono firmom:
    ♦ PZPG Piastów Dystrybucja Sp. z o.o.,
    ♦ Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o.,
    ♦ NOVA FARBY S.C. Patrycja Trzmiel, Andrzej Schwenke,
    ♦ ROGUM Kable Sp. z o.o.,
    ♦ PRONET Color Sp. z o.o.,
    ♦ Mankiewicz Lakiery Przemysłowe Sp. z o.o. i S.K.,
    ♦ Zakład Wyrobów Metalowych "RESTAL" Elżbieta Rembiasz.
    Świadectwa wznowione natomiast wręczono firmom:
    ♦ Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA
    ♦ ARGIS Sp. z o.o.
    ♦ Zakład Usług Taborowych "REMTRAK" Sp. z o.o.,
    ♦ WABTEC Poland Sp. z o.o. ,
    ♦ Darpol Sp. z o.o.
    Następnie Krzysztof Prządka, Dyrektor Biura Taboru PKP Intercity SA, scharakteryzował wdrożone rozwiązania techniczne w wagonach poddanych modernizacji. Omówił zatem w sposób bardzo szczegółowy zmodernizowany tabor przekazując dane techniczne wagonów typu 141A- 10 czy też 174A.
    ZEP INC. To czołowy amerykański producent i dostawca wyspecjalizowanej chemii technicznej dla kolejnictwa i przemysłu oraz infrastruktury miejskiej. Bartosz Chyliński, Regionalny Manager ds. Techniczno-Handlowych z ZEP/ "PREXPOL" J.Piskor i J.Walkiewicz Spółka Jawna zaprezentował sposób wykorzystania PROCOLLE CARTER GUN – płynnej uszczelki gumowej w postaci aerozolu, która jest odporna na wysokie temperatury oraz absorbująca wibracje i hałas. Uszczelka doskonale i skutecznie zapobiega nieszczelnością -minimalizując wycieki olejów w osłonach kół zębatych lokomotyw. Drugim pokazanym produktem był CHERRY BOMB, czyli preparat w postaci pasty do mycia między innymi izolatorów ceramicznych, wzbogacony w drobinki pumeksu i łagodny rozpuszczalnik. Pasta doskonale i bezpiecznie czyści izolatory zabezpieczając je przed kolejnymi zanieczyszczeniami.
    Dr inż. Bogdan Miśta, Manager produktu ds. Przemysłowych Środków Smarnych z FUCHS OIL Corporation (PL) Sp. z o.o. streścił specjalistyczne środki smarne dla nowoczesnego taboru kolejowego. Przedstawił między innymi produkty i miejsca aplikacji, smarowanie obrzeży kół i szyn, metody aplikacji. Miśta określił wymagania smarowanie obrzeży kół (redukcja zużycia obrzeży kół, redukcja zużycia obrzeży szyn, wydłużenie trwałości kół i szyn, redukcja ryzyka związanego z wykolejeniem przez minimalizację tarcia pomiędzy obrzeżem kół i szyn, optymalizowanie procedury/zabiegu reprofilowania kół, zmniejszenie nakładów inwestycyjnych) oraz metody aplikacji ( m. in. stosowane centralne układy smarowania z ekstremalnie małymi dawkami na obrzeża).
    Grzegorz Golan, Bussines Development Manager z PILZ POLSKA Sp. z o.o., przedstawił zagadnienie bezpieczeństwa aplikacji kolejowych poprzez SIL PLC. Zalety tego rozwiązania, to według słów Golana, duża ilość dostawców (brak wymagań specyficznych dla dostawcy, brak blokady dostawcy), niskie ceny, bezpośrednia i wysoka dostępność oraz zamknięta, bezpieczna sieć oparta na otwartych standardowych sieciach IT / telekomunikacyjnych.
    Kolejną prelekcję wygłosił Franciszek Seul, Manager reprezentujący TEKNOWARE Poland Sp. z o.o. Streścił zalety oświetlenia tej firmy jak również ostatnie trendy w oświetleniu taboru (znaczenie inteligentnych systemów sterowania oświetleniem, zwiększona zdolność kontroli i dokładnej diagnostyki).
    Tematykę nowoczesnych technologii, które mogą wspierać produkcję podjął Aleksander Faleńczyk, Senior Sales Manager z PSI Polska Sp. z o.o. Scharakteryzował on między innymi platformę PSIam czyli jedyną na rynku platformę do zarządzania produkcją. Łączy ona w sobie zaawansowane harmonogramowanie produkcji (APS), monitorowanie realizacji produkcji (MES) oraz kontrolę procesu produkcyjnego (SCADA).
    Drugi dzień konferencji rozpoczęły, przebiegające równolegle, szkolenia oraz zamknięte spotkania bilateralne. W pierwszym przypadku, reprezentujący Wydział transportu Politechniki Śląskiej:
    - prof. Janusz Ćwiek, omówił możliwości zastosowania materiałów kompozytowych na pudła wagonów osobowych,
    - prof. Krzysztof Labisz, przedstawił klocki i okładziny hamulcowe kompozytowe w aspekcie wymagań TSI, interoperacyjności,
    - prof. Jarosław Konieczny, streścił cykl życia pojazdów szynowych (w tym wytrzymałość zmęczeniowa osi zestawów kołowych).
    W ramach spotkań bilateralnych omówiono natomiast realizacje zawartych i bieżących umów oraz zasad współpracy pomiędzy, „PKP Intercity” S.A. a kontrahentami. W grupie tematycznej – wagony - z przedstawicielami PKP Intercity spotkali się reprezentanci firm - Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA, Wagon Opole Sp. z o.o., Zakład Usług Transportowych „REMTRAK” Sp. z o.o., NEWAG SA, H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. oraz ZNTK Mińsk Mazowiecki. Natomiast w grupie - lokomotywy i EZT - OLKOL Sp. z o.o., Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego Sp. z o.o., Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA, ALSTOM KONSTAL SA oraz NEWAG SA.
    Kolejny panel przeznaczono na omówienie współpracy „PKP Intercity” SA z kontrahentami realizującymi naprawy taboru. W tym wypadku przedstawiciele zakładów przedstawili i omówili najczęściej występujące problemy i uszkodzenia w konkretnych instalacjach i podzespołach:
    • Zygmunt Wolanin, z-ca Dyrektora Zakładu, Zakład Centralny – Warszawa omówił zatem instalację elektryczną w pociągach – magistrala UIC: budowa, przeznaczenie i występujące problemy;
    • Janusz Nowak, Z-ca Dyrektora Zakładu , Zakład Południowy – Kraków, streścił najwcześniej występujące uszkodzenia, stwierdzone podczas czynności przeglądowych wagonów;
    • Andrzej Bokszczanin, Z-ca Dyrektora Zakładu, Zakład Zachodni – Poznań, opowiedział o klimatyzacji wagonów – usterkach i problemach technicznych;
    • Sławomir Leman, Z-ca Dyrektora Zakładu, Zakład Północny – Gdynia, scharakteryzował nieszczelność przekładni zębatych w lokomotywach EP07/EU07.
    Podczas kolejnego panelu najpierw omówiono natomiast współpracę „PKP Intercity” SA z kontrahentami realizującymi naprawy taboru. Następnie Grzegorz Misiura, Naczelnik z „PKP Intercity” S.A, Grzegorz Misiura streścił zagadnienie standaryzacji w projektach taborowych. Przedstawione zostały zatem cele standaryzacji wagonów:
    - wprowadzenie, w miarę możliwości, jednego standardu maksymalnie jak największej liczby komponentów, dzięki czemu pasażerowie będą zawsze wiedzieli jaki rodzaj wyposażenia znajduje się w wagonach PKP Intercity SA,
    - krótszy czas realizacji projektów,
    - maksymalne skrócenie czasu dostaw zamówionych części,
    - zmniejszenie kosztów późniejszej eksploatacji wagonów,
    - usprawnienie procesu diagnozy i naprawy usterek,
    - przewidywalność, powtarzalność zabudowy i eksploatacji.
    Misiura podał również przykładowe elementy objęte standaryzacją (malatura, piktogramy wewnętrzne i zewnętrzne, wygląd i wyposażenie wc, galanteria wagonowa: zasłonki przedziałowe, rolety, młotki bezpieczeństwa, poręczę, wykładziny, lustra i śmietniczki, gniazdka elektryczne, stoliki czteroosobowe w części bez przedziałowej oraz półki na duży bagaż w części bezprzedziałowej).
    Ostatnim akordem konferencji było spotkanie wewnętrzne „PKP Intercity” SA.
    Podsumowując należy zauważyć, że konferencja kolejny już raz umożliwiła efektywny dialog pomiędzy największym polskim kolejowym przewoźnikiem pasażerskim a kontrahentami z sektora taboru szynowego.

    FOTORELACJA 2018

    Zawartość tej strony jest chroniona hasłem!
    Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Koleiul. Jana Karola Chodkiewicza 17, 85-065 Bydgoszcz e-mail: sekretariat@izbakolei.pl
    telefon: +48 52 324 93 80
    faks: +48 52 331 25 30

    NIP 967 10 47 950
    Regon 092 454 672
    KRS 00000 25768 Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejstru Sądowego
    Konto ING Bank Śląski Oddział Bydgoszcz 41 1050 1139 1000 0022 9700 3499

    Nasz zespół
    Adam MusiałDyrektor Generalnytel.: 52 324 93 80a.musial@izbakolei.pl
    Dorota MarkiewiczDyrektortel.: 52 324 93 80d.markiewicz@izbakolei.pl
    Karolina Mazurek-LigowskaPracownik Sekretariatutel.: 571 391 317sekretariat1@izbakolei.pl
    Agnieszka JedwabińskaAsystentka Dyrektoratel.: 515 454 183sekretariat@izbakolei.pl
    Aleksandra JasińskaManagertel.: 508 501 037a.jasinska@izbakolei.pl
    Zbigniew WiśniewskiManagertel.: 508 500 995z.wisniewski@izbakolei.pl
    Radosław KarwickiZ-ca Redaktora Naczelnegotel.: 508 501 069r.karwicki@izbakolei.pl
    Edyta StudzińskaSpecjalista ds. Marketingutel.: 500 474 832e.studzinska@izbakolei.pl
    Anna ModrzejewskaSpecjalista ds. projektutel.: 501 797 551a.modrzejewska@izbakolei.pl
    Karolina Karólczak-MorawskaDoradca ds. Kluczowych Klientówtel.: 508 501 012k.karolczak@izbakolei.pl
    Rafał HincDoradca ds. Kluczowych Klientówtel.: 577 337 624r.hinc@izbakolei.pl
    Piotr MałachowskiDoradca ds. Kluczowych Klientówtel.: 534 577 822p.malachowski@izbakolei.pl
    Anna TomaszewskaKsięgowośćtel.: 508 501 092ksiegowosc@izbakolei.pl
    Jak do nas dojechać
    PARTNER SREBRNY KONFERENCJIPARTNER BRĄZOWY KONFERENCJI

    Klauzula informacyjna dotycząca posiadanych danych osobowych oraz ich przetwarzaniu.

    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Jana Karola Chodkiewicza 17.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Danych Osobowych.
    3. Administrator pozyskuje dane wyłącznie bezpośrednio.
    4. Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą tylko i wyłącznie w celu i zakresie niezbędnym do realizacji kontraktów handlowych. Po zakończeniu ich trwania w innych zgodnych z prawem celach np. w celu zabezpieczenia ewentualnych roszczeń oraz reklamacji.
      a) Pana/Pani dane osobowe będą przekazywane firmom zewnętrznym w celu zabezpieczenia i realizacji kontraktów.
      b) Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
    5. Posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych orz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, do przenoszenia danych, do wniesienia sprzeciwu, do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    6. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do PUODO gdy uzna, że przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
    7. Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
    8. Zgoda na przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych może zostać przez Pana/Panią wycofana w każdym czasie, poprzez wysłanie maila na adres sekretariat@izbakolei.pl co skutkować będzie usunięciem z bazy Administratora.
    9. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich nieuprawnionym ujawnieniem.

    AKCEPTUJĘ
    grupa MTM | najlepsze strony www