Nadchodzące wydarzenia

<We_can_help/>

What are you looking for?

Image Alt

Statut Izby

Statut

STATUT POLSKIEJ IZBY KOLEI

 

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

ART. 1

Polska Izba Kolei, zwana dalej Izbą, jest organizacją samorządu gospodarczego, zrzeszającą podmioty prowadzące działalność gospodarczą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, innych państw Unii Europejskiej, bądź też państw stowarzyszonych.

Izba może używać swojej nazwy w językach obcych, które zostaną określone w załączniku do Statutu.

ART. 2

Izba posiada osobowość prawną i działa na podstawie Ustawy z dnia 30 maja 1989 r. o izbach gospodarczych (Dz. U. nr 35, poz. 195), oraz postanowień niniejszego Statutu.

ART. 3

Siedzibą Izby jest miasto Bydgoszcz, a terenem działalności Rzeczpospolita Polska. Izba może prowadzić działalność poza granicami kraju.

ART. 4

1. Izba używa zatwierdzonego przez Walne Zgromadzenie logotypu i znaku określonego w załącznikach.

2. Logotyp Izby jest zastrzeżonym znakiem towarowym.

II. CELE IZBY

ART. 5

Do celów Izby należy w szczególności:

1. reprezentowanie i ochrona interesów członków Izby wobec organów władzy, administracji rządowej i samorządowej oraz innych uczestników obrotu gospodarczego,

2. organizowanie pomocy dla członków Izby w rozwiązywaniu ich problemów ekonomicznych, organizacyjnych i prawnych, związanych z ich uczestnictwem w życiu gospodarczym kraju,

3. prowadzenie dla członków Izby działalności informacyjno-edytorskiej z zakresu transportu szynowego.

4. inicjowanie działalności społeczno-kulturalnej oraz socjalnej wśród członków Izby, w celu stworzenia nowych więzi łączących pracowników i pracodawców,

5. reprezentowanie członków Izby i uczestniczenie w pracach ogólnokrajowych instytucji i organizacji reprezentujących interesy transportu szynowego jako gałęzi gospodarki narodowej

6. inspirowanie oraz, wychodzenie z inicjatywą legislacyjną, dotyczącą sektora transportu szynowego jak również opiniowanie aktów prawnych z tej dziedziny, przygotowanych przez odpowiednie władze,

7. tworzenie i współuczestniczenie w ruchach samorządowych środowisk reprezentujących interesy transportu szynowego,

8. inspirowanie i organizowanie współpracy międzynarodowej podmiotów związanych z działalnością transportu szynowego,

9. promowanie wśród członków Izby nowych rozwiązań proekologicznych i energooszczędnych w transporcie szynowym oraz współpraca w tym zakresie z organizacjami zajmującymi się ochrona środowiska naturalnego człowieka,

10. promowanie członków Izby na krajowych i międzynarodowych targach transportu szynowego,

11. organizacja współpracy międzynarodowej w dziedzinach określonych w statucie,

12. opiniowanie projektów prawnych i norm technicznych,

13. stwarzanie warunków do równoprawnej konkurencji,

14. propagowanie wiedzy z zakresu transportu szynowego

ART. 6

Izba realizuje swoje cele określone w Statucie i uchwałach organów Izby przez:

1. współpracę z organami władzy, administracji rządowej i samorządowej, krajowymi i

międzynarodowymi organizacjami społeczno-organizacyjnymi,

2. organizowanie szkoleń i doradztwa w zakresie ekonomii, prawa, organizacji, jak również wdrażania nowych rozwiązań technicznych i technologicznych,

3. tworzenie warunków do prowadzenia postępowania mediacyjnego i polubownego dla potrzeb

członków Izby,

4. prowadzenie działalności edytorsko – wydawniczej,

5. tworzenie terenowych, branżowych i środowiskowych struktur Izby oraz jej terenowych oddziałów,

6. uczestniczenie w przygotowaniu oraz wyrażaniu opinii o projektach rozwiązań dotyczących

funkcjonowania i rozwoju komunikacji kolejowej w Polsce.

III. CZŁONKOWIE, ICH PRAWA I OBOWIĄZKI

ART. 7

1. Członkami Izby mogą być podmioty gospodarcze, prowadzące działalność gospodarczą w zakresie produkcji, sprzedaży materiałów, wyrobów i usług na rzecz kolei, wykonawstwo robót kolejowych, jak również prowadzące działalność wydawniczą, promocyjną i marketingową.

2. Członkowie założyciele staja się z mocy prawa członkami Izby.

3. Przyjęcie w poczet członków Izby następuje na podstawie uchwały Prezydium Rady Nadzorczej po złożeniu przez kandydata pisemnej deklaracji, określającej rodzaj działalności i zobowiązanie do

przestrzegania Statutu.

4. W przypadku odmowy przyjęcia na członka Izby zainteresowany może się odwołać do Rady Nadzorczej w terminie 21 dni od otrzymania decyzji.

ART. 8

Członkom Izby przysługuję prawo:

1. czynnego oraz biernego prawa wyborczego do organów Izby,

2. uczestnictwa w posiedzeniach Rady i Komisji Rewizyjnej z głosem doradczym,

3. uczestnictwa w pracach klubów członkowskich i komisji problemowych, działających w Izbie,

4. zgłaszania wniosków i postulatów dotyczących działalności Izby,

5. korzystania z pomocy i doświadczeń Izby na zasadach określonych statutem i regulaminami wydanymi na jego podstawie,

6. korzystania z doradztwa Izby we wszystkich sprawach wynikających z działalności członków, a w szczególności z doradztwa prawnego, organizacyjnego i ekonomiczno-finansowego.

ART. 8A

1. Członkowie Izby realizują swoją działalność między innymi w Izbie poprzez przynależność do Komisji Technicznych.

2. Komisja Techniczna jest powoływana uchwałą Rady Izby na pisemny wniosek co najmniej 5 członków Izby.

3. Członkowie Komisji Technicznych wybierają spośród siebie Przewodniczącego Komisji Technicznej.

4. Członkowie Izby mogą należeć do więcej niż jednej Komisji Technicznej.

5. Należąc do więcej niż jednej Komisji Technicznej nie można łączyć funkcji Przewodniczącego Komisji Technicznej.

6. Sprawowanie funkcji Przewodniczącego Komisji Technicznej nie jest ograniczone kadencją organów Izby.

7. Funkcji Przewodniczącego Komisji Technicznej nie można łączyć ze sprawowaniem innych funkcji w organach Izby.

ART. 9

Członek Izby ma obowiązek:

1. przestrzegania postanowień Statutu oraz uchwał Walnego Zgromadzenia i wybieralnych organów Izby,

2. przestrzegania etyki zawodowej i dobrych obyczajów kupieckich,

3. działaniem i postawą dbania o dobre imię Izby,

4. regularnego opłacania składek członkowskich,

5. zawiadamiania o każdej zmianie statusu prawnego osób uprawnionych do reprezentacji podmiotu gospodarczego (siedziby, adresu, pod którym prowadzona jest działalność gospodarcza).

ART. 10

1. Członkostwo w Izbie ustaje:

1.1. wskutek wypowiedzenia przez podmiot gospodarczy (na piśmie) członkostwa na koniec kwartału, po uprzednim co najmniej trzymiesięcznym wypowiedzeniu członkostwa,

1.2. przez skreślenie z listy członków uchwałą Prezydium Rady Nadzorczej z powodu:

a) zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej w przedmiocie, działania Izby,

b) niepłacenia składek członkowskich przez okres 6-ciu miesięcy,

c) prowadzenia działalności sprzecznej z zasadami etyki lub dobrymi obyczajami kupieckimi,

d) godzenia w dobre imię Izby bądź działania na szkodę,

e) Przywrócenie członkostwa w Izbie następuje z chwilą uregulowania zobowiązań wobec Polskiej Izby Kolei,

f) w skutek śmierci członka Izby.

2. Od uchwały Prezydium Rady Nadzorczej przysługuje odwołanie do Rady Nadzorczej w terminie 21 dni od dnia otrzymania uchwały.

3. Obowiązek uiszczenia składki członkowskiej ustaje z chwilą upływu okresu wypowiedzenia lub z dniem wydania uchwały o skreśleniu z listy członków Izby, od której nie przysługuje odwołanie.

4. Firma zrzeszona nie płacąca składek członkowskich przez okres 3 miesięcy traci czynne i bierne prawa członka Izby.

ART. 11

1. Członek Izby, będący osoba fizyczną, wykonuje swoje prawa i obowiązki osobiście, a w przypadku wielości właścicieli, jeden z nich, upoważniony na piśmie przez pozostałych.

2. Członka będącego osobą prawną, reprezentuje w Izbie osoba fizyczna, upoważniona do

reprezentowania osoby prawnej.

3. Członek Izby może posiadać na Walnym Zgromadzeniu pełnomocnictwo tylko jednego

nieobecnego członka Izby.

IV. ORGANY IZBY

ART. 12

1. Organami Izby są:

a) Walne Zgromadzenie

b) Rada Nadzorcza

c) Komisja Rewizyjna

d) Sąd Koleżeński

2. W skład organów mogą wchodzić wyłącznie osoby fizyczne:

a) będące osobami reprezentującymi osoby prawne, o których mowa w art.11 ust.2,

b) będące właścicielami podmiotów gospodarczych.

3. Mandaty członków organów wygasają z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia zwołanego w trybie art. 16 Statutu.

WALNE ZGROMADZENIE

ART. 13

Walne Zgromadzenie jest najwyższym organem Izby.

ART. 14

Walne Zgromadzenie tworzą członkowie Izby.

ART. 15

1. Do kompetencji Walnego Zgromadzenia należy:

a) uchwalenie statutu Izby oraz jego zmian,

b) rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań z działalności innych organów Izby za okres ich kadencji,

c) wybór i odwoływanie członków Rady, Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego,

d) udzielanie absolutorium organom Izby,

e) uchwalenie regulaminu wyborczego,

2. W okresie między Walnymi Zgromadzeniami uprawnienia określone w ust. 1 pkt c wykonuje Rada Nadzorcza.

ART. 16

1. Walne Zgromadzenie zwoływane jest co cztery lata przez Radę, która zawiadamia członków Izby

listem poleconym, bądź drogą komunikacji elektronicznej za potwierdzeniem o terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad, co najmniej na miesiąc przed jego odbyciem, z wyjątkiem postanowień art. 17.

1.2. Tryb zwołania Walnego Zgromadzenia w drugim terminie w przypadku braku kworum w pierwszym terminie ustala Rada Nadzorcza, która o jego terminie powiadamia członków Izby listem poleconym lub pocztą elektroniczną bez potwierdzenia odbioru.

2. (wykreślony)

ART. 17

1. W uzasadnionych przypadkach, na wniosek co najmniej 1/5 ogólnej liczby członków Izby, Komisji Rewizyjnej, organu nadzorującego lub z własnej inicjatywy Rada Nadzorcza zwołuje nadzwyczajne Walne Zgromadzenie. Winno się ono odbyć w terminie miesiąca od daty zgłoszenia wniosku o jego zwołanie.

2. (wykreślony)

ART. 18

1. Uchwały Walnego Zgromadzenia zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków Izby, a w II terminie bez względu na liczbę obecnych członków.

2. Uchwały Walnego Zgromadzenia są podejmowane w głosowaniu jawnym, jeżeli uchwała Walnego Zgromadzenia lub postanowienia Statutu Izby nie stanowią inaczej.

RADA IZBY

ART. 19

1. W przypadkach wskazanych w Statucie Rada Nadzorcza realizuje zadania Walnego Zgromadzenia jako najwyższy organ Izby w okresach między Walnymi Zgromadzeniami.

2. Do kompetencji Rady należy:

a) uchwalenie programu działania Izby oraz preliminarzy finansowych,

b) angażowanie i zwalnianie Dyrektora Generalnego i ustalanie jego wynagrodzenia,

c) rozpatrywanie odwołań w sprawie członkostwa w Izbie,

d) określanie podstawowych zasad gospodarowania majątkiem Izby oraz uchwalanie regulaminów

tworzenia i wykorzystywania funduszów celowych i odpisów na te fundusze,

e) rozpatrywanie sprawozdań z działalności Biura Izby oraz wykonywania planów finansowych,

f) podejmowanie uchwał w sprawie tworzenia i likwidacji oddziałów lub delegatur terenowych, komisji technicznych, klubów członkowskich, zespołów ekspertów i doradców,

g) uchwalanie regulaminu pracy Rady i Prezydium Rady, oraz zatwierdzanie regulaminów Sądu

Polubownego i Komisji Rewizyjnej

h) rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących działalności Biura Izby,

i) podejmowanie uchwał w sprawie wygaśnięcia mandatu członka Rady,

j) podejmowanie uchwał w sprawie podjęcia, prowadzenia oraz zaprzestania działalności

gospodarczej,

k) podejmowanie uchwał w podmiocie nabycia i zbycia lub obciążenia nieruchomości,

l) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad organem prasowym Izby,

m) składanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdań z działalności rady,

n) podejmowanie uchwal w innych sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji Walnego

Zgromadzenia, Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego,

o) ustalanie wysokości składek członkowskich i zasad ich opłacania.

ART. 20

1. Rada Nadzorcza składa się od 9 do 11 członków wybieranych przez Walne Zgromadzenie.

2. Kadencja Rady trwa 4 lata, z tym, że pierwsza Rada Nadzorcza jest wybierana na okres 2 lat.

3. W razie konieczności uzupełnienia składu rady w okresie między Walnymi Zgromadzeniami, Rada może dokooptować na zwolnione miejsce nowych członków w liczbie nie większej niż 1/3 maksymalnego składu Rady spośród kandydatów na członków Rady danej kadencji, którzy w głosowaniu tajnym uzyskali największą ilość głosów.

4. Członkowie Rady wykonują swe prawa i obowiązki osobiście, chyba że inne przepisy niniejszego

Statutu stanowią inaczej.

a) Członek Rady może udzielić pisemnego pełnomocnictwa do reprezentowania go na posiedzeniu

Rady w zakresie i przedmiocie określonym pełnomocnictwem.

b) Kadencja Członka Rady Nadzorczej nie wygasa w przypadku rozwiązania z nim przez firmę – Członka Izby umowy o pracę bądź też umowy o charakterze cywilnoprawnych, o ile zatrudni on się w powyższej formie prawnej u innego Członka Izby.

c) W przypadku innym niż określone w pkt. 4b członkostwo w Radzie Nadzorczej ustaje z chwilą ustania przedmiotowej formy zatrudnienia w firmie Członka Rady.

5. Wygaśnięcie mandatu członka rady następuje w razie:

a) śmierci członka Rady Nadzorczej,

b) ustania członkostwa jego firmy w Izbie,

c) ustania okoliczności będących podstawą członkostwa w rozumieniu przepisu art.12 ust. 2

d) rezygnacji z członkostwa w Radzie,

e) trzykrotnej z rzędu nieusprawiedliwionej nieobecności na posiedzeniu Rady.

ART. 21

1. Posiedzenie Rady zwołuje Przewodniczący Rady Nadzorczej lub zastępujący go Wiceprzewodniczący Rady.

2. Rada Nadzorcza odbywa posiedzenia raz na kwartał w formie stacjonarnej, zdalnej albo hybrydowej.

3. Uchwały zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy składu Rady. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Rady Nadzorczej lub zastępującego go Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej.

4. Przewodniczący Rady Nadzorczej może zapraszać do udziału w posiedzeniach Rady przedstawicieli instytucji zewnętrznych jeżeli jest to celowe ze względu na przedmiot obrad.

ART. 22

1. Rada Nadzorcza wybiera ze swojego grona Prezydium w składzie 3 osób, w tym Przewodniczącego Rady Nadzorczej oraz 2 Wiceprzewodniczących Rady Nadzorczej.

2. (wykreślony)

ART. 23

1. Izbą kieruje i reprezentuje na zewnątrz Prezydium Rady Nadzorczej. Przewodniczący Rady Nadzorczej kieruje i reprezentuje Izbę samodzielnie w zakresie przysługujących mu uprawnień przewidzianych w statucie i regulaminie działania Izby w stosunkach zewnętrznych. Tryb zaciągania zobowiązań majątkowych i osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w zakresie spraw majątkowych reguluje art. 32.

2. W przypadku rozbieżności decyzję podejmuje Prezydium Rady Nadzorczej większością głosów.

KOMISJA REWIZYJNA

ART. 24

1. Komisja Rewizyjna składa się od 3 do 5 członków wybieranych przez Walne Zgromadzenie.

2. Członkowie Komisji Rewizyjnej wykonują swoje prawa i obowiązki osobiście.

3. Kadencja Komisji trwa 4 lata, z tym ,że kadencja pierwszej Komisji trwa 2 lata.

4. Wygaśnięcie mandatu występuje w razie:

a) śmierci członka Komisji rewizyjnej,

b) ustania członkostwa w Izbie,

c) ustania okoliczności będących podstawa wyboru w rozumieniu przepisu art.12 ust.2,

d) rezygnacji z członkostwa w Komisji Rewizyjnej,

e) trzykrotnej z rzędu nieusprawiedliwionej nieobecności na posiedzeniach.

5. Członkowie Komisji Rewizyjnej wybierają spośród siebie przewodniczącego oraz dwóch

wiceprzewodniczących.

6. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić w skład Rady i Sądu Koleżeńskiego oraz nie

mogą być pracownikami Biura Rady.

7. Do członków Komisji Rewizyjnej stosuje się postanowienia art. 20 pkt. 4b i 4c.

8. Komisja Rewizyjna wykonuje swoje statutowe obowiązki do momentu ukonstytuowania się

następnego składu wybranego przez kolejne Walne Zgromadzenie.

ART. 25

1. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:

a) kontrola przestrzegania przez Izbę prawa, przepisów statutu i regulaminów wewnętrznych,

b) dokonywanie przynajmniej raz w roku kontroli finansowej działalności Izby,

c) przedstawianie Radzie i Dyrektorowi Generalnemu uwag i wniosków dotyczących działalności Izby,

d) składanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdania ze swej działalności i wyników kontroli oraz wniosków w sprawie absolutorium dla Rady.

2. Komisja Rewizyjna może korzystać z opinii i doradztwa rzeczoznawców w sprawach wymagających specjalnych kwalifikacji.

ART. 26

1. Posiedzenie Komisji Rewizyjnej odbywają się w razie potrzeb, jednak nie rzadziej niż dwa razy w roku i są zwoływane przez Przewodniczącego , a w razie jego nieobecności przez zastępującego go wiceprzewodniczącego, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komisji.

2. Szczegółowe zasady pracy Komisji Rewizyjnej oraz uzupełnienia jej składu określa opracowany

przez nią regulamin, zatwierdzony przez Radę Nadzorczą.

SĄD KOLEŻEŃSKI

ART. 27

1. Walne Zgromadzenie wybiera Sąd Koleżeński w składzie od 3 do 5 osób.

2. Członkowie Sądu Koleżeńskiego wykonują swoje prawa i obowiązki osobiście.

3. Kadencja Sądu Koleżeńskiego trwa 4 lata.

4. Wygaśnięcie mandatu następuje w razie:

a) śmierci członka Sądu Koleżeńskiego

b) ustania członkostwa w Izbie,

c) ustania okoliczności będących podstawą wyboru w rozumieniu przepisu art.12 ust.2,

d) rezygnacji z członkostwa w Sądzie Koleżeńskim,

e) trzykrotnej z rzędu nieobecności na posiedzeniach.

5. Do kompetencji Sądu Koleżeńskiego należy:

a) rozpatrywanie zarzutów przeciwko członkom Izby o naruszenie statutu lub zasad etyki -zawodowej i handlowej,

b) przedstawienie Walnemu Zgromadzeniu wniosków o odwołanie członka Rady Nadzorczej lub Komisji Rewizyjnej,

c) rozstrzyganie sporów pomiędzy członkami Izby oraz między udziałowcami spółek, jeżeli poddadzą się jego jurysdykcji,

d) prowadzenie postępowania mediacyjnego na wniosek Rady, Komisji Rewizyjnej lub członków Izby,

e) Sąd Koleżeński rozpatruje sprawy na wniosek Rady, Komisji Rewizyjnej lub członków Izby,

f) członkowie Sądu Koleżeńskiego wybierają spośród siebie przewodniczącego i jego zastępcę,

g) szczegółowe zasady pracy Sądu Koleżeńskiego oraz uzupełnienia jego składu określa opracowany przezeń regulamin, zatwierdzony przez Radę Nadzorczej.

6. Do członków Sądu Koleżeńskiego stosuje się postanowienia art. 20 pkt. 4b i 4c.

7. Sąd Koleżeński wykonuje swoje statutowe obowiązki do momentu ukonstytuowania się

następnego składu wybranego przez kolejne Walne Zgromadzenie.

BIURO IZBY

ART. 28

1. Dyrektor Generalny zapewnia wykonanie uchwał Rady Nadzorczej i organizuje prace biura Izby.

2. Dyrektor Generalny oraz pozostali pracownicy są pracownikami etatowymi Izby.

3. Umowę o pracę z Dyrektorem Generalnym zawiera, w imieniu Izby, Przewodniczący Rady Nadzorczej.

4. Dyrektor Generalny jest kierownikiem Biura Izby jako zakładu pracy w rozumieniu prawa.

5. Dyrektor Generalny reprezentuje Izbę w stosunkach zewnętrznych

ART. 28A

1. Praca w Biurze Izby ma charakter świadczenia odpłatnego wykonywania obowiązków wynikających ze stosunku pracy i nie wolno łączyć jej z pełnieniem funkcji w żadnym z organów Izby pochodzących z wyboru.

ART. 29

1. Biuro Izby realizuje zadania Izby, wykonując uchwały Rady. W szczególności Dyrektor Generalny:

a) składa Radzie Nadzorczej sprawozdania z działalności Biura,

b) opracowuje i przedkłada Radzie projekt planu pracy, Budżetu, planów finansowych oraz źródeł ich pokrycia.

c) zarządza majątkiem i funduszami Izby.

d) organizuje i nadzoruje pracę oddziałów terenowych, zakładów i innych jednostek organizacyjnych Izby.

2. Regulamin organizacyjny Biura Izby zatwierdza Rada Nadzorcza.

ART. 30

1. Na majątek składają się ruchomości, nieruchomości, składki pieniężne i prawa majątkowe.

2. Majątek Izby tworzą:

a) wpływy ze składek członkowskich,

b) wpływy z darowizn, spadków i zapisów,

c) wpływy i składki na fundusze celowe,

d) wpływy za korzystanie z odpłatnych świadczeń Izby,

e) wpływy z prowadzonej działalności gospodarczej i praw majątkowych,

f) dotacje,

g) inne wpływy.

3. W ramach posiadanego majątku Izba może tworzyć fundusze celowe, przeznaczone na realizację zadań statutowych.

ART. 31

Koszty działalności organów statutowych i Biura ponosi Izba.

ART. 32

1. Do składania w imieniu Izby oświadczeń woli w sprawach majątkowych upoważnieni są:

Dyrektor Generalny i Główny Księgowy posiadający pełnomocnictwo zgodne z zasadami reprezentacji.

2. Dla skuteczności czynności prawnej, w tym rozporządzeń majątkowych przekraczających zwykły zarząd związany z funkcjonowaniem Izby, to jest regulowaniem należności wynikających z funkcjonowania Izby, uiszczania świadczeń publicznoprawnych i wypłat wynagrodzeń, wymagane jest współdziałanie co najmniej dwóch osób.

VI. PRZEPISY KOŃCOWE

ART. 33

1. Uchwały w sprawie zmian Statutu, likwidacji Izby i ustanowienia likwidatora oraz przeznaczenia majątku Izby w przypadku jej likwidacji, podejmuje Walne Zgromadzenie Izby większością 2/3

głosów przy obecności co najmniej 50% członków Izby, a w drugim terminie większością głosów członków, obecnych na walnym Zgromadzeniu.

2. Izba ulega rozwiązaniu w razie osiągnięcia celów, dla których została utworzona, lub w razie wyczerpania się środków finansowych na realizacje zadań statutowych Izby oraz na spłatę jej zobowiązań.

REKLAMA
ROZWIŃ