Kolej.net – networking nad Brdą
Setki gości i osiemdziesiąt firm z branży transportu szynowego – za nami pierwsza edycja spotkań networkingowych KOLEJ.NET. Nowe wydarzenie na mapie branży kolejowej odbyło się 10 stycznia w Bydgoskim Centrum Targowo-Wystawienniczym.
To pierwsze w Polsce tak duże spotkanie przedsiębiorców, na co dzień pracujących w sektorze transportu szynowego. Do Bydgoszczy zjechali eksperci z zakresu produkcji urządzeń dla kolei, komponentów i dostawcy usług, specjaliści od bezpieczeństwa, IT oraz finansów.
– Polska Izba Kolei przez 25 lat organizowała konferencje tematyczne, podczas których doświadczeniem wymieniali się ludzie z branży taborowej, IT czy szeroko rozumianego bezpieczeństwa – wymienia Zbigniew Wiśniewski, Manager Projektu, koordynator kolej.net. – Tym razem zaprosiliśmy na jedno wydarzenie wszystkich. Stworzyliśmy przedsięwzięcie interdyscyplinarne, umożliwiające nawiązanie nowych, długofalowych relacji biznesowych i promocję marki oraz produktów.
Kolej.net była szansą na wymianę doświadczenia w zakresie stosowanych w produkcji rozwiązań, utrzymania taboru kolejowego, budowy i modernizacji infrastruktury, a także energetyki kolejowej, telekomunikacji i informatyki.
Tak duże spotkanie networkingowe w branży kolejowej odbyło się po raz pierwszy, ale nie ostatni! Dziś już wiemy, że Polska Izba Kolei zamierza kontynuować przedsięwzięcie – w jeszcze większej skali.
– Kolej.net to niezwykle trafiony pomysł, o czym świadczy frekwencja wydarzenia – mówi Artur Fryczkowski, Wiceprezes Zarządu Alstom Polska. – Dziesiątki firm i setki odwiedzających, a wszystko to w dość luźnym otoczeniu, z zapewnioną profesjonalną strefą wystawienniczą i miejscem do networkingu – tak tworzy się dobre relacje. A te są wizytówką Polskiej Izby Kolei. Moim zdaniem wydarzenie godne kontynuacji.
Nietypowa formuła spotkań spotkała się z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców. Kolej.net przeprowadzone zostało w formacie Table-Top, opartym na networkingu. O powodzeniu tego typu rozwiązań mówi obecny na wydarzeniu przedstawiciel Łukasiewicz – Poznańskiego Instytutu Technologicznego.
– Czym jest kolej.net? Przede wszystkim wspaniałym miejscem na to, aby rozwijać swoje sieci kontaktów w sprintach czasowych, w kilka minut – od stolika do stolika. Wierzę, że takie wydarzenia będą się w branży rozwijać – zaznacza dr inż. Sylwin Tomaszewski, Zastępca Dyrektora ds. Komercjalizacji, Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny.
W pierwszej edycji spotkań kolej.net udział wzięli zarówno przedsiębiorcy, którzy dopiero wchodzą na rynek, jak i firmy obecne w branży kolejowej od lat. Wśród nich jest międzynarodowa spółka Harting, z siedzibą w Polsce i oddziałem w podbydgoskim Osielsku.
– Z Polską Izbą Kolei współpracujemy od lat – mówi Maria Worek, koordynatorka ds. marketingu Harting Polska. – Bierzemy aktywny udział w organizowanych przez Izbę konferencjach, szkoleniach i wizytach studyjnych. Nie mogło nas zabraknąć także na kolej.net.
W spotkaniach networkingowych udział wzięły firmy lokalne, które swoje produkty eksportują na cały świat: spółka Pixel, Pixmet, KAPlast, Kolejowe Zakłady Łączności, czy ogólnopolskie – PKP Intercity Remtrak, Polregio, Millennium Leasing, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, a także najwięksi producenci taboru szynowego: H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych i PESA Bydgoszcz. Nie zabrakło również przedstawiciela świata nauki – Politechniki Śląskiej, ściśle współpracującej z biznesem.
Kolej.net – takiego spotkania branży kolejowej w Polsce jeszcze nie było! Zapraszamy do udziału w II edycji wydarzenia. Szczegóły wkrótce.
GALERIAZACHĘCAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W ANKIECIE: